Teknisk information om TDC's e-mail-server

Her får du de tekniske informationer til TDC's e-mail-server, hvis du selv vil opsætte din e-mail-program, eller du bruger din egen e-mail-server

Oplysninger om TDC's e-mail-server

Vil du manuelt opsætte dit e-mail-program til TDC Mail, skal du bruge oplysningerne om vores e-mail-servere. Du kan med en pc få programmet TDC Mailsupport til automatisk at opsætte din TDC Mail på computeren. Programmet opsætter automatisk dit e-mail-program, kan reparere din e-mail-opsætning og fjerne e-mail-konti, som du ikke ønsker længere.

Få TDC Mailsupport til at opsætte TDC Mail

Indgående server / POP3-server

Du skal bruge følgende oplysninger for den indgående server:

  • pop3.mail.dk
  • Standardport er 995
  • Markér med flueben Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)

Alternativt kan du vælge port 110, hvis programmet fejler med port 995. Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL) skal ikke være markeret ved brug af port 110.

Udgående server / SMTP-server

Du skal bruge følgende oplysninger for den udgående server:

  • asmtp.mail.dk
  • Standardport er 587
  • Markér med flueben Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse

Alternativt kan du vælge port 465, hvis programmet fejler med port 587. Markér med flueben Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL), hvis du bruger port 465.

Kontonavn / Login name / Brugernavn

Indtast den e-mail-adresse, du har oprettet din TDC Mail med.

Adgangskode / Password

Indtast din adgangskode, som du bruger til TDC Mail. Det er ikke sikkert, at din adgangskode er den samme som til dit TDC Login, medmindre du genbrugte adgangskoden til begge log-in.

Bemærk, at vi ikke kan hjælpe dig med opsætningen af din TDC Mail over telefonen. Har du pc, kan du opsætte din TDC Mail automatisk med TDC Mailsupport eller bruge en trin for trin-vejledning.

Til mac, mobil og tablet skal du følge vores trin for trin-vejledning til manuel opsætning af TDC Mail.

Godkendelse på serveren til udgående e-mails

Vi gør meget ud af at hindre misbrug af din e-mail-konto til spredning af spam og computervira. Derfor har vi indført, at du skal aktivere godkendelse på serveren til udgående post i dit e-mail-program. Du skal aktivere godkendelsen ved hjælp af det samme brugernavn og adgangskode, som du bruger til den indadgående e-mail-server. For dig betyder det, at du skal bruge din TDC e-mail-adresse og adgangskode hertil.

Den gamle udgående e-mail-server er udfaset

Du skal skifte din udgående server. Vi har udfaset den gamle udgående e-mail-server smtp.mail.dk. Udfasningen skyldes, at den ikke længere levede op til nutidens sikkerhedskrav. Hvis vi ikke havde skiftet den gamle e-mail-server, ville andre udbydere kunne blokere den, så du ikke længere ville kunne afsende e-mails.

Hvad skal du så gøre?

Kan du afsende e-mails fra dit e-mail-program på din computer, mobil eller tablet, skal du ikke gøre noget. Har du derimod problemer med at afsende e-mails, kan du gøre følgende:

  1. Automatisk reparation reparerer dit e-mail-program, uden du selv skal ændre i opsætningen med TDC Mailsupport på pc. Bruger du TDC Mail på mac, mobil eller tablet, skal du selv ændre din udgående server (SMTP-server).
  2. Manuel ændring skal du selv lave, hvis du bruger mac, mobil eller tablet. Du skal i dine indstillinger sørge for, at din udgående server (SMTP-server) i stedet hedder asmtp.mail.dk, og den brugte port er 587 samt markering af, at serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse.

Har du en e-mail-adresse hos en anden udbyder end TDC?

Så skal du bruge denne udbyders e-mail-server oplysninger i stedet for. Du skal have disse oplysninger oplyst af den pågældende udbyder.