X

Hastighedstest

Opnår du ikke den hastighed du forventer?

Hvis du har kørt TDCs hastighedstest og oplever, at hastigheden bliver målt lavere, end du forventer, kan du med fordel gennemgå nedenstående tjekliste og køre hastighedstesten igen, inden du fejlmelder din bredbåndsforbindelse. 

Bemærk at op til 15% af din bredbåndshastighed bliver brugt til transport af data (overhead), som ikke bliver målt med i hastighedstesten. Se hvilken hastighed du kan forvente at måle.

 

1. Tilslut computer direkte til dit bredbåndsmodem

Hvis du har en router eller andet udstyr tilsluttet mellem din computer og dit bredbåndsmodem, skal du i stedet tilslutte din computer med netværkskabel direkte til dit bredbåndsmodem. Dette sikrer de mest optimale testforhold, hvorved du bl.a. undgår at dele forbindelsen med andre i husstanden, og at den trådløse forbindelse bliver forstyrret.

2. Sluk for TDC TV

Hvis du har tv fra TDC, skal du slukke og frakoble din TDC TV boks fra dit bredbåndsmodem, da TDC TV kan trække hastighed fra din bredbåndsforbindelse. 

3. Kontroller computer for virus og spyware

Opdater dit antivirus software, scan hele computeren og ret op på eventuelle problemer. Hvis du ikke har antivirus software, kan du frit hente vores antivirus og spyware scanner.

 

Prøv hastighedstesten igen, når du har gennemgået ovenstående punkter. Bemærk, at op til 15% af din bredbåndshastighed bliver brugt til overhead, dvs. den del af hastigheden, som anvendes til informationer, som ikke umiddelbart er synlige. Se hvilken hastighed du kan forvente.

Hvis du fortsat oplever for lav hastighed, skal du prøve at køre hastighedstesten fra en anden computer. 

Hvis det ikke løser problemet, kontakt os og fejlmeld din bredbåndsforbindelse.

Hjalp denne artikel dig ikke? Prøv at stille spørgsmålet på TDC Forum!

Emneord i denne artikel