X

Løs problemer med TDC Mail

Løs problemer med TDC Mail

Jeg kan ikke huske mit mailpassword

Skjul/Vis indhold

For at opsætte TDC Mail i dit mailprogram på din computer, mobil eller tablet skal du bruge dit password (din adgangskode) til mail.

Se hvad du gør, hvis du har glemt dit mailpassword

Jeg kan ikke sende / modtage mails

Skjul/Vis indhold

Får du fejl når du sender eller modtager mails, skyldes det oftest, at din mailkonto er sat forkert op eller hører til et abonnement, du ikke har længere.

Se hvordan du løser problemet

Hvordan opsætter jeg TDC Mail i mit mailprogram?

Skjul/Vis indhold

For at kunne hente og sende mails i dit mailprogram på computer, mobil eller tablet, skal du først opsætte dit mailprogram. Se hvordan du gør på:

Hvordan tømmer jeg min mailboks?

Skjul/Vis indhold

Har du opbrugt al lagerpladsen på din mailkonto, har du sikkert modtaget en mail med emnet: 'Your mailbox is over the high watermark'.

Se hvordan du løser problemet

Se også: Sådan udvider du din mailboks til 1GB

Hvad hedder TDC's mailservere?

Skjul/Vis indhold

Hvordan flytter jeg min mailadresse til mit nye abonnement?

Skjul/Vis indhold

Hvis du har opsagt dit Netbasis-abonnement og fået et bredbåndsabonnement ved TDC - og gerne vil beholde mailadressen fra det gamle abonnement - skal du flytte mailadressen til din nye mailkonto/nye login.

Se hvordan du gør

Mails til mig returneres til afsender

Skjul/Vis indhold

Når en mail der er sendt til dig bliver returneret til afsenderen skyldes det oftest, at din mailboks er fyldt.

Se hvordan du løser problemet

Hvordan får jeg mere plads på min mailkonto?

Skjul/Vis indhold

Mangler du plads på din mailkonto, kan du udvide den til 1GB.

Se hvordan du gør

Jeg har fået en fejlmeddelelse, jeg ikke forstår

Skjul/Vis indhold

Når du modtager en fejlmeddelelse vedrørende en mail, som af en eller anden grund ikke er nået frem, er mailen på engelsk. Vi har lavet en side, hvor vi har samlet hjælp til de fejlmeddelelser, du kan modtage.

Hjælp til fejlmeddelelser

Jeg modtager uønskede mails/spam

Skjul/Vis indhold

Når du modtager en mail, som du ikke ønsker at modtage, har du følgende muligheder:

  • Aktivér det fælles spam filter ved at logge ind i webmail på mail.tdc.dk Er dette ikke nok kan du fortsætte nedenfor.
  • Benyt dit personlige spam filter i webmail (ikke alle har denne mulighed, det kommer an på abonnementstype)
  • Benyt filteret i dit personlige postprogram.
  • Slet mailen og ignorere den.
  • Skift mailadresse.

Læs også Gode råd til at undgå spam

Jeg har flere mailadresser men mails lander i samme indbakke

Skjul/Vis indhold

Med en TDC Mailkonto har du mulighed for at oprette 5 forskellige mailadresser til din mailboks.  Det betyder, at du giver din personlige mailboks 5 "navne". Der er altså ikke tale om 5 separate mailbokse, og mails sendt til de 5 adresser havner derfor i samme indbakke.